Ge mig "bara vara" medicin

Det känns helt galet att det redan är november, tiden går så ruskigt snabbt! Det är höst och snart ska man börja köpa julklappar.
Kyla och mörker har aldrig varit riktigt min grej, det är väldigt negativt laddat för mig.
Men jag försöker att passa mina tankar, och pusha mig till positiva tankar istället.
Tänk hur mycket jag borde vara glad över egentligen.
tex,
♦Jag är född frisk
♦Jag har mat för dagen
♦Jag har en familj
♦Jag har haft en bra uppväxt.
♦Jag har ett tak över huvudet.
♦Jag har en pojkvän som älskar mig, och vi har snart varit tillsammans ett år!
♦Jag bor på en gård och har 7 hästar. (Det är faktiskt mångas drömmar)
♦Jag bor i Sverige där det varken är krig eller riktig fattigdom.
♦Jag har ett jobb
När jag skriver detta nu så vet jag egentligen inte varför jag får negativa tankar ibland.
Kanske är det rädslan av att förlora det jag har. Men jag vill inte leva i rädsla.
Jag vill "bara vara", utan att oroa mig och tänka så mycket. Finns det ingen medicin för detta ? heheh

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag vill med "bara vara" ibland. :)



Svar: Tack för kommentaren! :)

2010-11-02 @ 23:00:34
URL: http://iamasurvivor.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Mycket vill ha mer som man säger. Jag tycker din lista ser alldeles underbar ut, det är svårt att uppskatta det man har ibland bara.

2010-11-03 @ 11:02:36
URL: http://annelieberg.se
Postat av: veronica

Lät bra det där ! (:

2010-11-03 @ 12:56:08
URL: http://veronicahagstrom.blogg.se/
Kommentera detta inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback