Mattesnillet

Nu skulle jag egentligen suttit i skolan och räknat matte. Men, jag vet inte hur jag tänkte imorse. 
Jag steg upp kl sex o allt. Sen när kl var 20 i 8 ropade mamma på mig och sa,

- hallå börjar inte du klockan åtta idag ? 
- joo men jag ska ta tåget nu kvart över.
- Men då kommer du försent ?
- Nej ? eller vad är klockan ?
"kollar på klockan" meeeehhhn vaaahh ? 
- Du gjorde detta med flit, eller hur liza. För att du skulle kunna ta bilen idag med.


Men, det är faktiskt sant, jag tänkte fel. Varför tror inte min mamma på mig ? haha
Grejen är det att jag egentligen börjar klockan typ tolv idag, men jag läser upp min matte mellan klockan 8.00-10.30 på tisdagar. Så nu steg jag upp klockan sex helt i onödan...





Kommentarer
Kommentera detta inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback